Koop op afstand - Gratis gesprek advocaat binnen 24 uur!

Gratis gesprek advocaat over conflict koop op afstand

Vraag een gratis gesprek aan met een advocaat uit uw regio bij een conflict over een koop op afstand en er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen

  1. Klik op Gratis gesprek advocaat
  2. Selecteer uw plaats 
  3. Als u minder dan € 29.400 bruto per jaar verdient klik op Pro deo
  4. Selecteer uit verschillende profielen een advocaat voor een gratis gesprek
  5. Vul het contactformulier in en binnen 24 uur neemt de advocaat contact met u op!

Wat is een koop op afstand?

Indien u iets koopt via internet of telefoon, wordt gesproken van koop op afstand. Voor dergelijke aankopen geldt een bedenktermijn van 14 dagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag dat u het product ontvangt. Dit geldt voor bestellingen binnen de EU. Binnen die 14 dagen heeft u het recht uw aankoop ongedaan te maken. Er is echter een aantal uitzonderingen op deze regel. Zo bestaat de bedenktijd niet voor op maat gemaakte artikelen, verzegelde producten die reeds ontzegeld zijn en producten die u van een andere particulier koopt (bijvoorbeeld via Marktplaats of Facebook).

Waarom een (pro deo) advocaat bij een conflict over een koop op afstand 

Een (pro deo) advocaat kan uw belangen behartigen bij een conflict over een koop of afstand. Conflicten bij een koop op afstand kunnen bijvoorbeeld ontstaan als de verkoper het product niet meer wil terugnemen of hele hoge annuleringskosten vraagt. Ook kan een pakketje niet aangekomen zijn. Als de verkoper vervolgens van mening is dat die daar niets aan kan doen, heeft u een conflict.    

Wat houdt een gratis gesprek over een koop op afstand in? 

Alle (pro deo) advocaten met het expertisegebied Consument, aankopen en garantie hebben veel ervaring met zaken die over een koop op afstand gaan. Selecteer een (pro deo) advocaat voor een gratis gesprek en binnen 24 uur wordt er door deze advocaat contact met u opgenomen. In een gratis en vrijblijvend gesprek zal de (pro deo) advocaat:

  • Uw zaak met u doornemen en uw vragen beantwoorden
  • Aangeven wat uw juridische kansen en mogelijkheden zijn
  • Het verloop van de procedure met u doornemen
  • Kijken of u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
  • Indien u verzekerd bent, uitzoeken of uw kwestie onder uw dekking valt
  • Als beide niet van toepassing is u een indicatie van de kosten geven

Kortom: vraag een gratis en vrijblijvend gesprek aan met een (pro deo) advocaat bij een conflict over een koop op afstand. Daarna kunt u weloverwogen uw vervolgstappen bepalen.

Andere onderwerpen die mogelijk interessant voor u zijn

Vraag en antwoord

Koop op afstand - Verkoper wil aankoopbedrag niet terugbetalen

Ik heb een stofzuiger gekocht via een webwinkel, maar deze was al na een maand stuk. De verkoper doet moeilijk over reparaties en garantie. Ik wil eigenlijk mijn geld terug om bij een andere winkel een ander model te kopen. Moet de verkoper mijn aankoopbedrag terugbetalen omdat de stofzuiger niet goed werkt?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Wanneer u als consument koopt op afstand (internet of telefoon), heeft u recht op een deugdelijk product. De verkoper is ervoor verantwoordelijk dat het gekochte product voldoet aan de eisen die daaraan gesteld mogen worden. Ook heeft u garantie. We spreken van een ondeugdelijk product, als het binnen de garantietermijn kapot gaat, of als het niet voldoet aan redelijke verwachtingen. U heeft dan in de eerste plaats recht op herstel (reparatie). Als dat niet mogelijk is heeft u recht op vervanging. Als u hier met de verkoper niet uitkomt, omdat de verkoper weigert zich aan zijn verplichtingen te houden, kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Wanneer u de koopovereenkomst beëindigt, moet u het product teruggeven. U krijgt dan het aankoopbedrag (of een deel daarvan) terug. Neem contact op met een van de advocaten op de profielenpagina van Eerste rechtshulp als u problemen heeft met een verkoper en een ondeugdelijk product.