Consumentenrecht advocaat - Gratis gesprek binnen 24 uur!

33 gevonden, selecteer voor een gratis gesprek een advocaat

Advocaat Ozdemir-Sahin
Advocaat Ozdemir-Sahin

Iustus Advocatuur

7 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Ouald Chaib
Advocaat Ouald Chaib

Lima Advocatuur

10 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Öztürk
Advocaat Öztürk

Helta Law

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Eisenberger
Advocaat Eisenberger

HRE Advocaten

15 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Van Enckevort
Advocaat Van Enckevort

Het Wetshuys Advocaten en Mediators

10 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Azauiyat
Advocaat Azauiyat

Mokum Advocatuur

6 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Wallinga
Advocaat Wallinga

Veenstra & Wallinga Advocaten

9 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Kok
Advocaat Kok

Kok advocatuur

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Keijzer
Advocaat Keijzer

Keijzer Noorman Advocaten

7 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Van der Aart
Advocaat Van der Aart

FTW Advocaten

9 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Van Veenendaal
Advocaat Van Veenendaal

Advocatenkantoor Van Veenendaal

25 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Vethanayagam
Advocaat Vethanayagam

Linea Recta Advocatuur

7 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Meijer
Advocaat Meijer

Meijer & Van der Vlis Advocaten

9 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Van Vliet
Advocaat Van Vliet

Van Vliet Advocaten

4 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Deijkers
Advocaat Deijkers

Advocatenkantoor Deijkers

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Raaijmakers
Advocaat Raaijmakers

Singh Raaijmakers

3 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Hehenkamp
Advocaat Hehenkamp

HRE Advocaten

3 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Jansen
Advocaat Jansen

Jessica Jansen advocatuur

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Ben Ahmed
Advocaat Ben Ahmed

Ben Ahmed Advocaten

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Folkers
Advocaat Folkers

Folkers Advocaten

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Hoste
Advocaat Hoste

Hofstad Advocaten

6 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat De Jong
Advocaat De Jong

Hofstad Advocaten

4 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Chylinska
Advocaat Chylinska

Zaanse Meesters Advocaten

7 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Veninga
Advocaat Veninga

Koot Veninga Advocaten

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Houben
Advocaat Houben

Houben Van Dijck Advocaten

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Kuiper
Advocaat Kuiper

Kuiper advocaten

6 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Beerentsen
Advocaat Beerentsen

Advocatenkantoor Beerentsen

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Gart
Advocaat Gart

Gart Advocatuur

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Bean
Advocaat Bean

BEAN Advocatuur

10 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Schuijlenburg
Advocaat Schuijlenburg

Damlaan Advocaten

8 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Beukers
Advocaat Beukers

Hamer Advocaten

7 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Wouters
Advocaat Wouters

Wouters & Wouters advocaten

5 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL
Advocaat Wong
Advocaat Wong

W Advocatenkantoor

12 ervaringen van anderen
  • Gratis gesprek
  • Binnen 24 uur
  • Geheel vrijblijvend
  • Pro deo
BEKIJK PROFIEL



Wat is consumentenrecht?

Het consumentenrecht is een rechtsgebied dat gaat over de rechten van consumenten als zij geld lenen, producten kopen en/of diensten afnemen. Zo heeft een consument bijvoorbeeld altijd 14 dagen bedenktijd na een aankoop. Ook is in het consumentrecht geregeld dat als er misleidende of agressieve verkooptechnieken zijn gebruikt consumenten het recht hebben om de koop ongedaan te maken. Banken en kredietverstrekkers zijn bijvoorbeeld verplicht om duidelijke informatie te verstrekken over het soort lening, de totale kosten en rente van het geleende bedrag en de voorwaarden. Als ze zich hier niet aan houden kan een consument dankzij het consumentenrecht juridische stappen hiertegen ondernemen.

Heeft u recentelijk een product gekocht, maar is deze nog niet geleverd? Kocht u een product, wat u inmiddels meermaals heeft laten repareren door de verkopende partij? In deze situaties wilt u weten welke rechten u als consument heeft. Kunt u uw geld terugvragen? Mag u eisen dat de verkoper u een nieuw product aanbiedt? Enzovoorts. Raadpleeg een (pro deo) consumentenrecht advocaat voor juridisch advies in deze situaties, welke allen gerelateerd zijn aan het consumentenrecht. Het consumentenrecht bevat de wetten en regels, die gelden voor de relatie tussen een koper en verkoper. Wist u dat ook sommige vormen van marketing terugkomen in het consumentenrecht? Het beschermt u als consument. 


Wat doet een consumentenrecht advocaat? 

Een consumentenrecht advocaat staat u bij in zaken gerelateerd aan de garantie op producten, het terugdraaien van de aankoop van een product en bijvoorbeeld het annuleren van een aankoop na toepassing van agressieve verkooptechnieken door een verkoper. In eerste instantie wordt aangeraden over dit dergelijke kwesties het gesprek aan te gaan met de aanbieder van een product of dienst. Mocht dit niet het gewenste effect hebben, dan helpt een consumentenrecht advocaat u uit te zoeken welke vervolgstappen u kunt overwegen. Denk aan een gerechtelijke procedure. Het is in zo’n geval belangrijk vooraf voldoende bewijsstukken te verzamelen om uw verhaal kracht bij te zetten. Een consumentenrecht advocaat helpt u hierbij. Overigens kan een consumentenrecht advocaat u ook voorafgaand aan het indienen van uw bezwaar bij een verkoper adviseren. Hoe pakt u dit het beste aan? Welke instanties kunt u benaderen om een klacht in te dienen tegen een verkopende partij? Enzovoorts. 


Gratis gesprek (pro deo) advocaat consumentenrecht

Heeft u kwesties of vragen die betrekking hebben op het consumentenrecht, bijvoorbeeld omdat u met een bedrijf of bank een conflict heeft over een product/abonnement of lening, selecteer dan een (pro deo) consumentenrecht advocaat voor een gratis gesprek en binnen 24 uur wordt er door deze advocaat consumentenrecht contact met u opgenomen. In een gratis en vrijblijvend gesprek zal de (pro deo) advocaat consumentenrecht:

  • Uw kwestie met u doornemen en uw vragen beantwoorden
  • Aangeven wat uw juridische kansen en mogelijkheden zijn
  • Het verloop van de procedure met u doornemen
  • Kijken of u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
  • Indien u verzekerd bent, uitzoeken of uw kwestie onder uw dekking valt
  • Als beide niet van toepassing is u een indicatie van de kosten geven

Kortom: vraag een gratis en vrijblijvend gesprek aan met een (pro deo) consumentenrecht advocaat bij consumentenrecht kwesties. Daarna kunt u weloverwogen uw vervolgstappen bepalen.


Voorbeelden van zaken op het gebied van consumentenrecht

Eerder op deze pagina trof u een aantal voorbeelden van zaken, welke gerelateerd zijn aan het consumentenrecht. Er zijn meer situaties, waarin u zich wilt laten bijstaan door een (pro deo) advocaat consumentenrecht met ervaring in het behandelen van zaken binnen dit deel van het Nederlands recht. Denk bijvoorbeeld ook aan een contract wat u bent aangegaan, doordat een telefonische verkoper agressief op u overkwam. U had het gevoel de aangeboden deal niet te kunnen weigeren. Heeft u nog enige kans zo’n overeenkomst te annuleren? Op welke manier pakt u dit aan? Standaard heeft u het recht om een product binnen 14 dagen na de aankoop hiervan om te ruilen. Hoe zit dit echter, wanneer een verkoper weigert het product aan te nemen verwijzend naar diens algemene voorwaarden. Staan deze voorwaarden boven de wet- en regelgeving vastgelegd in het consumentenrecht, als ik de voorwaarden accepteer?


Hulp en advies van een (pro deo) advocaat consumentenrecht

In deze situaties komt de hulp van een (pro deo) consumentenrecht advocaat van pas. De raadsman of raadsvrouw beoordeelt welk deel van het consumentenrecht op uw zaak van toepassing is, om op basis daarvan te bepalen hoe stevig uw juridische positie is. Wanneer blijkt dat u in uw recht staat, helpt de (pro deo) advocaat consumentenrecht u bij eventuele vervolgstappen. Welke mogelijkheden heeft u op dit vlak? Ook kan een (pro deo) consumentenrecht advocaat bemiddelend optreden tussen u als consument en de verkoper. Een schikking, bijvoorbeeld door de verkoper het aankoopbedrag aan u terug te laten storten, vormt vaak een goede oplossing. Ook een verkopende partij heeft baat bij het oplossen van de zaak.


Vergoeding overheid bij hulp advocaat consumentenrecht 

Kosten voortkomend uit het inschakelen van de hulp van een advocaat consumentenrecht worden in sommige gevallen vergoed door de overheid. Of dit ook voor u geldt, hangt onder meer af van de hoogte van uw vermogen en bruto jaarinkomen. U mag op jaarbasis niet meer dan 29.600 euro bruto verdienen. Houd bij het selecteren van een advocaat rekening met het gegeven, dat niet iedere advocaat consumentenrecht standaard pro deo rechtshulp aanbiedt. Vink de optie “PRO DEO” aan in de zoekmachine.


Dekking rechtsbijstandverzekering kosten consumentenrecht advocaat

Naast de vergoeding die de overheid in sommige gevallen biedt bij het inschakelen van een advocaat consumentenrecht, kunt u de kosten die u hierbij maakt vergoed krijgen via uw rechtsbijstandverzekering. Lees de polisvoorwaarden nog eens na, om te zien of de door u gekozen modules bij de rechtsbijstandverzekering de benodigde dekking bieden. Voordat u kosten kunt declareren bij een verzekeraar, dient u deze om toestemming te vragen voor het inschakelen van de hulp van een advocaat consumentenrecht.


Geschikte advocaat consumentenrecht met ervaring zoeken 

Gebruik de zoekmachine op deze pagina om een geschikte (pro deo) advocaat consumentenrecht te vinden, welke ervaring heeft met zaken binnen het consumentenrecht. In de zoekmachine zijn de advocaten onderverdeeld over verschillende expertisegebieden. Voor u is het interessant te zoeken naar een (pro deo) advocaat binnen het expertisegebied 'Consument, aankopen en garantie'. Deze kan u meer vertellen over uw rechten en plichten als consument en u direct helpen bij eventuele vervolgstappen. Op het profiel van de gevonden (pro deo) advocaat consumentenrecht in uw regio heeft u de mogelijkheid om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen. Tijdens dit gesprek kunt u uw zaak voorleggen en alvast vooruitkijken naar mogelijke vervolgstappen om uw recht te halen.


Vraag en antwoord

Consumentenrecht advocaat - Is het publiceren van voorwaarden verplicht voor webshops?

Ik wil als webshophouder voorwaarden kunnen stellen aan de levering van bestellingen. Ben ik verplicht deze voorwaarden ergens op mijn website te publiceren?

Antwoord Eerste Rechtshulp

U bent als verkoper verplicht uw voorwaarden voor de verkoop van een product of dienst kenbaar te maken aan een consument. Het na afronding van de bestelling toesturen van leverings- of betalingsvoorwaarden is niet toegestaan. U biedt de consument hiermee de mogelijkheid om de voorwaarden te laten vernietigen. Een consumentenrecht advocaat kan u meer vertellen over het voorkomen van het vernietigen van de voorwaarden als geheel of specifieke bepalingen uit dit stuk. Dat laatste is voor de consument mogelijk, wanneer gestelde voorwaarden onredelijk zijn.

Consumentenrecht advocaat - Moet ik een product aannemen van een buitenlandse koper?

Een koper uit België wil een product retourneren. Ben ik als verkoper verplicht zo’n retourzending aan te nemen van klanten uit andere landen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Landen binnen de EU hebben gezamenlijk met Noorwegen en IJsland vastgelegd dat consumenten een wettelijke bedenktermijn hebben van veertien dagen. Het maakt hierbij dus niet uit of de consument een product in een webshop in eigen land bestelt, of elders binnen de Europese Unie. Als verkoper bent u verplicht de retourzending van de consument aan te nemen, mits deze het product binnen de bedenktermijn van veertien dagen naar u verstuurt. Let op, de bedenktermijn loopt vanaf het moment dat de consument het product ontvangt. Een consumentenrecht advocaat kan u meer vertellen over de rechten die de consument in zo’n situatie heeft.

Consumentenrecht advocaat - Misbruik van keurmerken op website verkoper, wat kan ik doen?

Ik heb een tijd terug een product gekocht bij een verkoper, die verschillende keurmerken blijkt te misbruiken. Dit geeft mij het gevoel belazerd te zijn; ik wil de aankoop annuleren. Wat nu?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Er lijkt sprake te zijn van een strafbaar feit in de situatie die u beschrijft; er is sprake van een verkoper die u onjuiste informatie verstrekt heeft. U heeft in zo’n situatie het recht om de aankoop te annuleren; de verkoper zal u het aankoopbedrag terug moeten storten. Weigert een verkoper dit te doen? In dat geval kunt u een consumentenrecht advocaat inschakelen om u bij te laten staan. De consumentenrecht advocaat geeft u inzicht in de rechten die u heeft en de stappen die u op basis hiervan kunt zetten om de zaak via de juridische weg te laten beëindigen.

Consumentenrecht advocaat - Auto blijkt verborgen gebrek te hebben, wat zijn mijn rechten?

Een paar maanden geleden heb ik een tweedehands auto gekocht. Er is sprake van een verborgen gebrek. Wat kan ik in deze situatie doen om mijn geld terug te krijgen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Als consument bent u in beginsel goed beschermd. Niet alleen bij de aankoop van een nieuw product, maar ook bij tweedehands goederen die u bijvoorbeeld van de autodealer afneemt. Wanneer er sprake is van een verborgen gebrek moet dit worden vastgesteld. Daarbij is het belangrijk dat het gebrek aan het licht komt in de eerste zes maanden na de aankoop van het product. Schakel een consumentenrecht advocaat in, om gezamenlijk te kijken hoe u uw specifieke situatie het beste kunt vervolgen. De consumentenrecht advocaat vertelt u meer over uw rechten om een schadevergoeding of het volledige aankoopbedrag te eisen bij de verkopende partij.

Consumentenrecht advocaat - Belgische webshop wil product niet terugnemen, wat nu?

Eerder kocht ik een product in een Belgische webshop. De webshop weigert mijn aankoopbedrag terug te betalen. Wat kan ik het beste doen in zo’n situatie?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Laat u adviseren door een consumentenrecht advocaat, wanneer u het idee heeft dat de webshophouder zich niet aan de geldende wet- en regelgeving houdt. EU-landen hebben gezamenlijk afgesproken, dat consumenten een bedenktijd hebben van veertien dagen. Heeft u het product binnen deze periode geretourneerd? In dat geval zou de webshophouder uw aankoopbedrag terug moeten storten. Een consumentenrecht advocaat kan naar uw specifieke casus kijken om te bepalen of u in uw recht staat. Tevens adviseert deze u over de (juridische) vervolgstappen die u kunt zetten om uw geld terug te krijgen.

Consumentenrecht advocaat - Wat te doen als retourzending geweigerd wordt?

Een verkoper weigert mijn retourzending aan te nemen. Wat kan ik in zo’n situatie doen om mijn aankoopbedrag alsnog terug te krijgen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

In de casus die u beschrijft kunt u advies inwinnen bij een consumentenrecht advocaat. Deze vertelt u meer over de relevante wet- en regelgeving. Zo geldt bijvoorbeeld dat u het recht heeft op een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Deze bedenktijd loopt vanaf het moment dat u de bestelde goederen in uw bezit heeft. Er zijn uitzonderingen op deze bedenktijd. Zo zijn etenswaren vaak niet te retourneren en mag een retourzending geweigerd worden als de verzegeling verbroken is. Op basis van uw specifieke casus kan de consumentenrecht advocaat u van advies voorzien over uw mogelijke vervolgstappen.

Consumentenrecht advocaat - Wat te doen als een bal al na een maand lek is?

Recent heb ik een nieuwe voetbal gekocht voor mijn zoon. De bal is echter al na een maand lek. Wat kan ik in zo’n situatie doen? Heb ik het recht mijn geld terug te vragen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

U beschrijft een situatie waarin een voetbal al na een maand kapot is gegaan. Het is hierbij sterk afhankelijk van het ontstaan van deze schade, of u het recht heeft uw geld terug te vragen aan de verkoper. Het is verstandig om een consumentenrecht advocaat naar de kwestie te laten kijken. Er moet voldoende kunnen worden vastgesteld, dat de schade aan de bal niet het gevolg is van uw eigen handelen of in dit geval dat van uw zoon. Mogelijk heeft deze de bal in een bramenstruik geschoten of deze op andere wijze in aanraking laten komen met scherpe voorwerpen. In zo’n geval hoeft de verkoper u uw aankoopbedrag niet terug te geven.

Consumentenrecht advocaat - Printer gekocht die permanent niet leverbaar is

Ik heb een printer bij een webshop gekocht, alleen krijg ik nu een mailtje dat deze permanent niet leverbaar is. Ik wil geen andere type printer, alleen deze specifieke.

Antwoord Eerste Rechtshulp

Er zijn twee dingen die u kunt doen. Allereerst kunt u de overeenkomst ontbinden. Dit betekent eigenlijk dat u van de overeenkomst af komt omdat de andere partij niet doet wat het volgens de koopovereenkomst had beloofd te doen, namelijk het leveren van de specifieke printer die u besteld had. Na ontbinding krijgt u uw geld terug, alleen niet de printer die u wilt. Het consumentenrecht geeft hiervoor een oplossing: u kunt dezelfde of een soortgelijke printer kopen bij een andere (web)shop en als deze andere printer meer kostte, kunt u de extra kosten terugkrijgen. Dit staat in het consumentenrecht. Hoewel ontbinden nog steeds op tafel ligt omdat ze hun verplichting niet na kunnen komen, kunt u nu wel de printer hebben die u wilt, uw geld terugkrijgen en als de printer duurder uit was bij de andere webshop die extra kosten terugkrijgen.

Consumentenrecht advocaat- Moet ik een verkoper mijn kapotte product laten maken?

Nadat de speelgoedauto van mijn zoon defect is geraakt, heb ik de verkoper gevraagd mijn betaling terug te storten. Deze weigert dat. Wie staat er in zijn recht?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Bij een defect aan een product dient u een verkoper de mogelijkheid te bieden het product voor u te herstellen. De verkoper heeft hierbij verschillende opties. Zo kan deze u een nieuw product sturen van hetzelfde type, of het kapotte product repareren. Mogelijk stelt de verkoper bij de reparatie vast dat het product door uw eigen toedoen beschadigd is geraakt. In dat geval is de verkoper volgens het consumentenrecht niet verplicht het product te herstellen. Ontstaan hier conflicten over? Schakel in dat geval een (pro deo) consumentenrecht advocaat in. Deze kan u meer vertellen over de rechten die u als consument heeft in Nederland.

Consumentenrecht advocaat - Moet ik een defect product terugsturen als ik mijn geld terugkrijg?

De verkoper van een inmiddels defect product heeft mij mijn geld teruggegeven. Ben ik verplicht het defecte product terug te sturen naar deze verkoper?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Op het moment dat u samen met de verkoper van het product besluit dat deze u uw betaling teruggeeft, wordt de koop van het product feitelijk ongedaan gemaakt. Het betekent dat u niet langer de rechtmatige eigenaar bent van het product, ook niet wanneer deze defect is. U bent zodoende verplicht het product terug te geven aan de verkopende partij. Weigert een verkoper uw betaling aan u terug te storten? In dat geval kunt u een consumentenrecht advocaat inschakelen om u hierbij juridisch te laten ondersteunen. Deze consumentenrecht advocaat vertelt u meer over de rechten en plichten die u als koper van een product heeft.

Consumentenrecht per plaats