Deelname advocatenzoekmachine

Contactverzoeken ontvangen van potentiele cliënten  

Bent u advocaat en wilt u contactverzoeken ontvangen van potentiële cliënten? Lees onderstaande informatie en vraag ons deelnameformulier op via info@eersterechtshulp.nl.

Hoe werkt het?

  • Aan de hand van uw gegevens in het deelnameformulier maken wij een profiel voor u aan
  • U bepaalt bij welke plaatsen uw profiel wordt weergegeven en voor welke expertisegebieden cliënten u kunnen benaderen
  • Geef hierbij aan of u cliënten ook op basis van toevoeging wilt bijstaan
  • Potentiele cliënten kunnen na het bekijken van uw profiel een contactformulier invullen
  • Aan de hand van de ingevulde gegeven wordt een contactverzoek opgemaakt
  • Contactverzoeken worden rechtstreeks naar u doorgestuurd per e-mail zodat u deze kunt beoordelen
  • Na ontvangst van een juridisch relevant contactverzoek dient u binnen 24 uur (weekenden uitgesloten) contact op nemen met de cliënt
  • Het is voor potentiele cliënten niet mogelijk om na het indienen van een aanvraag, binnen 24 uur een tweede advocaat te benaderen 
  • Contactverzoeken die niet onder uw expertise vallen en/of juridische niet relevant zijn (of spam), kunt u zelf afwijzen
  • Dit doet u door op de link 'contactverzoek afwijzen' te klikken die onder ieder contactverzoek wordt weergegeven
  • Wij controleren alle afgewezen contactverzoeken op spam
  • Mensen die rare contactverzoeken of spam versturen blokkeren wij

Voorwaarden voor deelname 

  • U bent een prettig persoon die optimistisch in het leven staat
  • U staat achter onze missie om juridische hulp voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken
  • U heeft voldoende werkervaring binnen de expertisegebieden die in uw profiel worden getoond
  • Na ontvangst van het contactverzoek dient u binnen 24 uur (weekenden uitgesloten) contact op nemen met de cliënt of het contactverzoek af te wijzen
  • U staat een potentiële cliënt in een eerste gratis (telefonisch) gesprek tenminste 5-10 minuten te woord waarin u:
    • De kwestie bespreekt en vragen hierover beantwoordt
    • Aangeeft wat de juridische kansen en mogelijkheden zijn
    • Uitlegt wat het verloop is van een eventuele juridische procedure
    • Uitzoekt of de cliënt in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
    • Als dit het geval is aangeeft wat de eigen bijdrage zal zijn
    • Als de cliënt verzekerd is uitzoekt of de kwestie onder de dekking valt
    • Als beide niet van toepassing is, een indicatie van de kosten geeft

Kosten en opvragen prijslijst

  • De abonnementskosten voor de advocatenzoekmachine zijn per advocaat per maand
  • Geen betalingen per lead (in lijn met art. 2.2 van de gedragsregels advocatuur)
  • In onze prijslijst wordt per plaats aangegeven wat de kosten per maand zijn
  • Het aantal expertisegebieden in uw profiel is niet van invloed op de prijs
  • Het abonnement is altijd per direct opzegbaar
  • Betalen per maand via automatische incasso of per jaar middels een jaarfactuur
  • Onze prijslijst kunt u opvragen via: info@eersterechtshulp.nl

Met de opbrengsten kunnen wij Eersterechtshulp.nl doorontwikkelen en uitbreiden. Mocht u zelf online ideeën hebben over het toegankelijker maken van rechtsbijstand dan horen wij dat graag!