Vraag een gratis gesprek aan met een advocaat uit uw regio als u een conflict heeft met een leverancier en er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.
Een conflict met een leverancier kan grote gevolgen hebben voor uw organisatie, of voor u als particulier. Als organisatie bent u mogelijk afhankelijk van de levering van een leverancier. Als particulier heeft u mogelijk veel geld betaald voor een product waarover u niet tevreden bent, of waarbij onenigheid bestaan is over de garantievoorwaarden. In beide gevallen kunt u verschillende stappen zetten om het conflict met de leverancier op te lossen. Probeer altijd in gesprek te gaan, om samen tot een passende oplossing te komen, waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Helaas zal dit niet altijd werken. Vaak is het immers uw woord, tegen het woord van de leverancier. Mogelijk geeft de leverancier aan dat een product verzonden is, terwijl u deze niet ontvangen hebt. Wie precies de schuldige is, kan in zo’n geval lastig worden vastgesteld. Om u hierbij te laten helpen, is het verstandig om een advocaat in de arm te nemen. Een dergelijke advocaat kan u juridisch adviseren over de wijze waarop u tot een oplossing kunt komen bij een conflict met een leverancier. Een advocaat weet precies welke wet- en regelgeving er geldt voor zowel de leverancier, als voor u als consument.
Kortom: vraag een advocaat om een gratis juridisch gesprek bij een conflict met een leverancier.
Bij een conflict met een leverancier kunt u gemaakte kosten voor de hulp van een advocaat mogelijk declareren via uw lopende rechtsbijstandverzekering. Kijk uw polisvoorwaarden nog eens na, om te zien welke dekking u geboden wordt bij dit soort zaken. Vraag een verzekeraar voor het inschakelen van een advocaat om toestemming. Doet u dit niet, dan worden de gemaakte kosten mogelijk niet vergoed.
Alle advocaten met het expertisegebied Onderneming en ZZP hebben veel ervaring met zaken die over conflictsituaties gaan met leveranciers. Selecteer een advocaat voor een gratis gesprek en binnen 24 uur wordt er door deze advocaat contact met u opgenomen. In een gratis en vrijblijvend gesprek zal die:
Kortom: vraag een gratis en vrijblijvend gesprek aan met een advocaat als u een conflict met een leverancier heeft. Daarna kunt u weloverwogen uw vervolgstappen bepalen.
Bij de partij waar ik een speelgoedauto gekocht heb, beweert men dat ik deze zelf kapot heb gemaakt. Ik wil dat zij een nieuwe speelgoedauto sturen. Wat kan ik het beste doen?
De vraag die in dit conflict met de leverancier speelt, is welke vormen van schade onder de garantievoorwaarden van de speelgoedauto vallen. Het kan verstandig zijn om in eerste instantie zelf in deze garantievoorwaarden te zoeken naar regelingen, die maken dat de leverancier de speelgoedauto moet herstellen of vervangen. Wanneer de leverancier vasthoudt aan het feit dat u de speelgoedauto zelf beschadigd heeft, kan het inschakelen van een advocaat verstandig zijn. De advocaat kan samen met u beoordelen welke kansen u heeft, wanneer u de leverancier voor de rechter daagt. Ook kan deze u meer vertellen over eventuele andere stappen die u nog kunt nemen. Stel de leverancier bijvoorbeeld in gebreke.
Een leverancier beweert de aangekochte producten reeds naar mij te hebben verzonden. Ik heb deze producten niet ontvangen. Welke stappen moet ik zetten?
Een conflict met een leverancier is niet altijd even gemakkelijk op te lossen. U kunt in eerste instantie het gesprek met de leverancier aangaan, om samen naar een oplossing te zoeken. Bekijk bijvoorbeeld samen met de leverancier, of de zending mogelijk bij de bezorgdienst is blijven steken. Mocht een leverancier niet mee willen werken aan het oplossen van een conflict, dan kan het verstandig zijn een advocaat in de arm te nemen. Deze kan u juridisch adviseren op basis van de informatie die u vooraf deelt. Ook kan de advocaat u meer vertellen over de geldende wet- en regelgeving voor leveranciers en consumenten.