Vraag een gratis gesprek aan met een advocaat uit uw regio als een conflict heeft met een klant en er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.
Een conflict met een klant kan bijzonder vervelend zijn. Het is helaas niet altijd even gemakkelijk te voorkomen. Denk aan een situatie waarbij een klant beweert een product niet te hebben ontvangen, terwijl u van de bezorgdienst begrepen heeft dat de bestelling wel degelijk is afgeleverd. Vergelijkbaar is een situatie waarbij een klant vindt dat schade aan een product onder de garantievoorwaarden valt. Daar waar u het idee heeft dat de consument de schade zelf veroorzaakt heeft. Bij een conflict met klanten kunt u verschillende stappen ondernemen. Een rechtszaak starten is niet altijd de beste optie.
Probeer een conflict met de klant altijd eerst zelf op te lossen. Dit is de snelste en makkelijkste manier om het conflict zo snel mogelijk achter u te laten. Zoek naar een middenweg waar beide partijen zich in kunnen vinden. Het kan voorkomen dat uw klant voet bij stuk houdt en niet mee wil bewegen. In zo’n geval kan het inschakelen van een advocaat een verstandige keuze zijn. De advocaat kan u juridisch adviseren over stappen die u kunt zetten om het conflict met de consument op te lossen. Denk bijvoorbeeld aan een gang naar de rechter.
Mogelijk valt u zaak gerelateerd aan een conflict met een klant onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering. U hoeft de kosten van de hulp van een advocaat in dat geval niet volledig zelf te bekostigen. Het is belangrijk te letten op het gegeven, dat u vaak een eigen risico betaalt. U dient vooraf bij de verzekeraar kenbaar te maken dat u een advocaat in wilt schakelen. De verzekeraar geeft u hier vervolgens toestemming voor in de meeste gevallen.
Alle advocaten met het expertisegebied Onderneming en ZZP hebben veel ervaring met het oplossen van conflicten met klanten. Selecteer een advocaat voor een gratis gesprek en binnen 24 uur wordt er door deze advocaat contact met u opgenomen. In een gratis en vrijblijvend gesprek zal die:
Kortom: vraag een gratis en vrijblijvend gesprek aan met een advocaat als u een conflict met een klant heeft en er niet samen uitkomt. Daarna kunt u weloverwogen uw vervolgstappen bepalen.
Een klant van mijn bedrijf weigert de factuur te betalen voor de geleverde goederen. De goederen worden ook niet teruggestuurd. Wat kan ik nu doen?
Bij een dergelijk conflict met de klant is het belangrijk het juiste pad te volgen. Het inschakelen van een extern bureau om de openstaande betaling te incasseren bij de klant is bijvoorbeeld pas mogelijk, nadat u een officiële betalingsherinnering verstuurd heeft. Zou u dit niet doen, dan heeft u nog geen recht om een achterstallige betaling te innen bij de consument. In sommige gevallen is dit niet voldoende, bijvoorbeeld wanneer er een conflict met de klant ontstaan is over de kwaliteit van een geleverd goed of dienst. Schakel in dit geval een advocaat in om u juridisch te laten adviseren over de vervolgstappen die u kunt zetten als ondernemer.
Ik heb al enige tijd een conflict met een klant van mijn bedrijf. Welke opties heb ik om dit conflict tot een goed einde te brengen?
Een conflict met een klant is ontzettend vervelend. Vaak gaat het om uw woord tegen het woord van de klant. Denk aan een conflict om garantie- of leveringsvoorwaarden. Afhankelijk van de omvang van het conflict kunt u eerst een schikking proberen te treffen door bijvoorbeeld een nieuw product te leveren of de helft van de aanschafwaarde terug te storten. Mocht dit niet helpen, dan is het verstandig om u te laten adviseren door een advocaat. Deze kan samen met u kijken, welke wet- en regelgeving van toepassing is op uw situatie. Op basis hiervan kan bepaald worden wat uw kansen zijn, wanneer u over zou gaan op een rechtszaak.