Conflict met klant - Gratis gesprek advocaat binnen 24 uur!

Gratis gesprek met een advocaat over een conflict met klant 

Vraag een gratis gesprek aan met een advocaat uit uw regio als een conflict heeft met een klant en er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen

  1. Klik op Gratis gesprek advocaat
  2. Selecteer uw plaats 
  3. Selecteer uit verschillende profielen een advocaat voor een gratis gesprek
  4. Vul het contactformulier in en binnen 24 uur neemt de advocaat contact met u op!

Conflict met klant - Gratis gesprek advocaat

Een conflict met een klant kan bijzonder vervelend zijn. Het is helaas niet altijd even gemakkelijk te voorkomen. Denk aan een situatie waarbij een klant beweert een product niet te hebben ontvangen, terwijl u van de bezorgdienst begrepen heeft dat de bestelling wel degelijk is afgeleverd. Vergelijkbaar is een situatie waarbij een klant vindt dat schade aan een product onder de garantievoorwaarden valt. Daar waar u het idee heeft dat de consument de schade zelf veroorzaakt heeft. Bij een conflict met klanten kunt u verschillende stappen ondernemen. Een rechtszaak starten is niet altijd de beste optie.

Hulp advocaat bij een conflict met een klant

Probeer een conflict met de klant altijd eerst zelf op te lossen. Dit is de snelste en makkelijkste manier om het conflict zo snel mogelijk achter u te laten. Zoek naar een middenweg waar beide partijen zich in kunnen vinden. Het kan voorkomen dat uw klant voet bij stuk houdt en niet mee wil bewegen. In zo’n geval kan het inschakelen van een advocaat een verstandige keuze zijn. De advocaat kan u juridisch adviseren over stappen die u kunt zetten om het conflict met de consument op te lossen. Denk bijvoorbeeld aan een gang naar de rechter.

Kortom: vraag een advocaat om een gratis juridisch gesprek bij een conflict met een klant.
 

Vraag en antwoord

Conflict met klant - Een consument weigert mijn factuur te betalen, wat nu?

Een klant van mijn bedrijf weigert de factuur te betalen voor de geleverde goederen. De goederen worden ook niet teruggestuurd. Wat kan ik nu doen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Bij een dergelijk conflict met de klant is het belangrijk het juiste pad te volgen. Het inschakelen van een extern bureau om de openstaande betaling te incasseren bij de klant is bijvoorbeeld pas mogelijk, nadat u een officiële betalingsherinnering verstuurd heeft. Zou u dit niet doen, dan heeft u nog geen recht om een achterstallige betaling te innen bij de consument. In sommige gevallen is dit niet voldoende, bijvoorbeeld wanneer er een conflict met de klant ontstaan is over de kwaliteit van een geleverd goed of dienst. Schakel in dit geval een advocaat in om u juridisch te laten adviseren over de vervolgstappen die u kunt zetten als ondernemer.

Conflict met klant - Hoe los ik een conflict met een consument op?

Ik heb al enige tijd een conflict met een klant van mijn bedrijf. Welke opties heb ik om dit conflict tot een goed einde te brengen?

Antwoord Eerste Rechtshulp

Een conflict met een klant is ontzettend vervelend. Vaak gaat het om uw woord tegen het woord van de klant. Denk aan een conflict om garantie- of leveringsvoorwaarden. Afhankelijk van de omvang van het conflict kunt u eerst een schikking proberen te treffen door bijvoorbeeld een nieuw product te leveren of de helft van de aanschafwaarde terug te storten. Mocht dit niet helpen, dan is het verstandig om u te laten adviseren door een advocaat. Deze kan samen met u kijken, welke wet- en regelgeving van toepassing is op uw situatie. Op basis hiervan kan bepaald worden wat uw kansen zijn, wanneer u over zou gaan op een rechtszaak.