Contactverzoeken ontvangen van potentiele cliënten
Bent u advocaat, heeft u een gratis inloopspreekuur en wilt u contactverzoeken ontvangen van potentiële cliënten? Lees onderstaande informatie en vraag ons deelnameformulier op via info@eersterechtshulp.nl.
Hoe werkt het?
- Aan de hand van uw gegevens in het deelnameformulier maken wij een profiel voor u aan
- U bepaalt bij welke plaatsen uw profiel wordt weergegeven en voor welke expertisegebieden cliënten u kunnen benaderen
- Geef hierbij aan of u cliënten ook op basis van toevoeging wilt bijstaan
- Potentiele cliënten kunnen zich na het bekijken van uw profiel aanmelden voor het gratis inloopspreekuur
- Dit doen zij door een contactformulier in te vullen
- Aan de hand van de ingevulde gegeven wordt een contactverzoek opgemaakt
- Contactverzoeken worden rechtstreeks naar u doorgestuurd per e-mail zodat u deze kunt beoordelen
- Na ontvangst van een juridisch relevant contactverzoek dient u binnen 24 uur (weekenden uitgesloten) contact op nemen met de cliënt
- Cliënten kunnen alleen langskomen nadat de afspraak voor het gratis inloopspreekuur door u is bevestigd
- Het is voor potentiele cliënten niet mogelijk om na het indienen van een aanvraag, binnen 24 uur een tweede advocaat te benaderen
- Als op locatie afspreken niet mogelijk is kunt u het contactverzoek telefonisch afhandelen
- Contactverzoeken die niet onder uw expertise vallen en/of juridische niet relevant zijn (of spam), kunt u zelf afwijzen
- Dit doet u door op de link 'contactverzoek afwijzen' te klikken die onder ieder contactverzoek wordt weergegeven
- Wij controleren alle afgewezen contactverzoeken op spam
- Mensen die rare contactverzoeken of spam versturen blokkeren wij
Voorwaarden voor deelname
- U bent een prettig persoon die optimistisch in het leven staat
- U staat achter onze missie om juridische hulp voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken
- U moet voldoende werkervaring hebben binnen de expertisegebieden die in uw profiel worden getoond
- Na ontvangst van het contactverzoek dient u binnen 24 uur (weekenden uitgesloten) contact op nemen met de cliënt of het contactverzoek af te wijzen
- U staat een potentiële cliënt in een eerste gratis (telefonisch) gesprek tenminste 5-10 minuten te woord waarin u:
- De kwestie bespreekt en vragen hierover beantwoordt
- Aangeeft wat de juridische kansen en mogelijkheden zijn
- Uitlegt wat het verloop is van een eventuele juridische procedure
- Uitzoekt of de cliënt in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
- Als dit het geval is aangeeft wat de eigen bijdrage zal zijn
- Als de cliënt verzekerd is uitzoekt of de kwestie onder de dekking valt
- Als beide niet van toepassing is, een indicatie van de kosten geeft
Kosten en opvragen prijslijst
- De abonnementskosten voor de gratis inloopspreekuurzoekmachine zijn per advocaat per maand
- Geen betalingen per lead (in lijn met art. 2.2 van de gedragsregels advocatuur)
- In onze prijslijst wordt per plaats aangegeven wat de kosten per maand zijn
- Het aantal expertisegebieden in uw profiel is niet van invloed op de prijs
- Het abonnement is altijd per direct opzegbaar
- Betalen via automatische incasso
- Onze prijslijst kunt u opvragen via: info@eersterechtshulp.nl
Met de opbrengsten kunnen wij Eersterechtshulp.nl doorontwikkelen en uitbreiden. Mocht u zelf online ideeën hebben over het toegankelijker maken van rechtsbijstand dan horen wij dat graag!