Deelname mediatorzoekmachine

Contactverzoeken ontvangen van potentiele cliënten  

Bent u mediator en wilt u contactverzoeken ontvangen van potentiele cliënten? Lees onderstaande informatie en vraag ons deelnameformulier op via info@eersterechtshulp.nl.

Hoe werkt het?

  • Door het invullen van ons deelnameformulier maakt u een persoonlijk profiel aan als mediator
  • U bepaalt bij welke plaatsen uw profiel wordt weergegeven en voor welke conflictgebieden cliënten u kunnen benaderen
  • Geef hierbij aan of u cliënten ook op basis van toevoeging wilt bijstaan
  • Potentiele cliënten kunnen na het bekijken van uw profiel een contactformulier invullen
  • Aan de hand  van de ingevulde gegeven wordt een contactverzoek opgemaakt
  • Contactverzoeken worden rechtstreeks naar u doorgestuurd per e-mail zodat u deze kunt beoordelen
  • Na ontvangst van het contactverzoek dient u binnen 24 uur contact op nemen met de cliënt
  • Het is voor potentiele cliënten niet mogelijk om binnen 24 uur een tweede mediator te benaderen voor een gratis gesprek
  • Contactverzoeken die niet onder uw expertise vallen en/of niet relevant zijn (of spam), kunt u zelf afwijzen
  • Dit doet u door op de link 'contactverzoek afwijzen' te klikken die onder ieder contactverzoek wordt weergegeven
  • Wij controleren alle afgewezen contactverzoeken op spam
  • Mensen die rare contactverzoeken of spam versturen blokkeren wij

Voorwaarden voor deelname 

  • U bent een prettig persoon die optimistisch in het leven staat
  • U moet voldoende werkervaring hebben binnen de conflictgebieden die in uw profiel worden getoond
  • Na ontvangst van het contactverzoek dient u binnen 24 uur contact op nemen met de cliënt of het contactverzoek af te wijzen
  • U staat een potentiële cliënt in een eerste gratis (telefonisch) gesprek tenminste 5-10 minuten te woord waarin u:
    • De kwestie bespreekt en vragen hierover beantwoordt
    • Uitlegt wat het verloop is van een eventuele meditiontraject
    • Uitzoekt of de cliënt in aanmerking komt voor gesubsidieerde mediation
    • Als dit het geval is aangeeft wat de eigen bijdrage zal zijn
    • Als de cliënt verzekerd is uitzoekt of de kwestie onder de dekking valt
    • Als beide niet van toepassing is, een indicatie van de kosten geeft

Kosten en opvragen prijslijst

  • De abonnementskosten voor de mediatormachine zijn per mediator per jaar
  • In onze prijslijst wordt per plaats aangegeven wat de kosten zijn
  • Het aantal conflictgebieden in uw profiel is niet van invloed op de prijs
  • Het abonnement is altijd per direct opzegbaar
  • Het abonnement wordt niet automatisch verlengd
  • Na een jaar ontvangt u een overzicht van alle contactverzoeken die u heeft ontvangen
  • Aan de hand van dit overzicht kunt u bepalen of u uw abonnement verlengt
  • Nadat u per e-mail heeft aangegeven te willen verlengen ontvangt u opnieuw een factuur
  • Onze prijslijst kunt u opvragen via: info@eersterechtshulp.nl